Refakat Politikamız ve Refakatçi Kuralları
23 Eylül 2024

REFAKATÇİ POLİTİKAMIZ

Hastaneler insanlar için en önemli devlet kurumlarından biridir, ve insanlara hizmet için vardır. Tedavi sırasında hastaya yardımcı olmak üzere; mevzuatın ve hastanemizin imkanlarının elverdiği ve hastanın sağlık durumunun gerektirdiği ölçüde, tedaviden sorumlu doktorun uygun görmesine bağlı olarak, hastanın refakatçi bulundurma hakkı vardır. Bu hakkın nasıl ve ne zaman kullanılacağı hastanemizde belirlenen usul ve esaslara uygun olarak gerçekleştirilmelidir

Hastanemizde hizmet akışını engellemeyecek şekilde, hastanemizin imkanlarının elverdiği ve hastanın sağlık durumunun gerektirdiği ölçüde, uygun zaman ve yöntem dahilinde, belirli kurallar konularak, yatarak hizmet alan hastalarımızın tıbbi bakım ve psikososyal ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik hasta yakınlarının destek ve katılımı sağlanarak, kurumsal imajı arttırmak ve kaliteli sağlık hizmeti sunmak refakat politikamızdır. Hastanızın sağlığı açısından bu konuda bize yardımcı olmanızı ve hastanemizin refakatçi politikası çerçevesinde belirlenen usul ve esaslara uygun şekilde hastanıza refakat etmeniz gerektiğini önemle belirtmek isteriz.



Refakatçı olarak kaldığınız süre boyunca hastane kurallarına uymalısınız.

Hastaların yanında refakatçi kalmasına tıbbi bir zorunluluk olması kaydıyla ilgili hekim tarafından karar verilir.

12 yaş altı çocuklar, bilinen bir bulaşıcı hastalığı olanlar veya bulaşıcı hastalığı olan bir kişi ile yakın zamanda temas ettiği bilinenler, öksürük, hapşırma, boğaz ağrısı ve burun akıntısı gibi solunum yolu enfeksiyonunu destekleyen belirtileri olan kişiler herhangi bir kronik hastalığı olanlar, enfeksiyon almaya yatkın kişiler hasta refakatçısı olarak kabul edilememektedir.

Hastanın oda kapısında ya da yatak başında “İzolasyon İşaretleri” var ise odadan çıkmamalı, izolasyon kurallarına uymalısınız. Refakatçı değişimi yapmamalı ve ziyaretçi kabul etmemelisiniz.

Hastane dâhilinde tütün, tütün mamulü ve alkollü madde kullanmamalısınız. Hasta odaları ve koridorlarda yüksek sesle konuşmamalı, çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmemelisiniz.

Çanta, cüzdan ve değerli eşyalarınızı yanınızdan ayırmamalısınız Kaybolmaları durumunda hastanemiz sorumluluk kabul etmemektedir.

Hastaya temastan önce ve sonra ellerinizi yıkamalı veya el antiseptiği kullanmalısınız.

Hekim ve hemşire direktifleri dışında hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmamalısınız.

Yatağa pozisyon verirken kat hemşiresi ve personelinden yardım isteyebilirsiniz.

Hastalarımızın güvenliği açısından hastanız ayağa kalkarken ve dolaşırken refakatçilerin, ihtiyaç halinde ise sağlık personelinin eşlik etmesine özen gösteriniz.

Hastanız ile ilgili herhangi bir acil durum söz konusu olduğu zaman hemşire çağrı zilini kullanarak hemşireyi bilgilendirmelisiniz.

Tuvaletlerde herhangi bir acil durum söz konusu olduğu zaman ipli tuvalet çağrı ünitesindeki kırmızı düğmeye basınız ya da ipi çekiniz.

 İlgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastaları hastane dışına çıkarmamalı veya yatağını değiştirmemelisiniz.

Hastaya yiyecek içecek getirmemeli, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek, içecek vermemelisiniz. Refakat kartlarını göstermek sureti ile hastanemiz yemek hizmetlerinden ayrı bir ücret ödemeksizin yararlanabilirsiniz.

Yemek servisi kat garsonları tarafından yapılmaktadır. Yemekten sonra tabaklarınız kat garsonları tarafından toplanacaktır.

Refakatçi ve ziyaretçilerinin kendileri ile ilgili ateş, tansiyon ölçümü, ilaç istemi vb. talepleri kliniğimizde karşılanmamaktadır. Acil durumlarda Acil servisimize başvurabilir, diğer şikâyetleriniz için polikliniklerimizden randevu alabilirsiniz.

Birimlere göre ziyaretçi kuralları farklılık gösterebilir. Lütfen belirtilen ziyaret kurallarına uyunuz.  

Özellikli Hasta gruplarının bulunduğu bölümlerde refakatçi ve ziyaretçi kuralları ilgili bölüm, klinik tarafından belirlenir ve “Özellikli Hasta Grupları Bakım Prosedürü”nde tanımlanır.

Özellikli hasta gruplarında bulunan hastalarınızı (engelli, ruhsal bozukluğu olan, palyatif bakım hastaları gibi) yalnız bırakmamalısınız.

Taburcu olduktan sonra bize ulaşabileceğiniz telefon numaraları epikrizinizde kayıtlıdır.

Yoğun bakım ünitelerine refakatçi kabul edilmeyecektir. Yoğun bakım bekleme salonunda bir kişi kalabilmektedir.

ODA KURALLARI

Odanızdaki televizyonun uzaktan kumandasını kat hemşiresinden alabilirsiniz. Taburcu olurken kumandayı kat Hemşiresine teslim ediniz.

Pencere dışına çamaşır, poşet, şişe vb. malzemeleri koymayınız. Pencerelerden dışarıya ekmek, kâğıt vb. malzemeleri atmayınız.

Odadaki buzdolabının kapağının açık bırakılmaması ve içine koku yapabilecek gıda maddeleri konulmaması gerektiğini hatırlatırız.

Kişisel elektrikli eşyalarınız için oda duvarında ve banyoda bulunan prizleri kullanınız.

Odanızdaki aydınlatmalardan gereksiz yanan varsa kapatınız. Arıza durumunda lütfen servis hemşiresini bilgilendiriniz.

Odanızda gereksiz akan musluk varsa kapatınız. Arıza durumunda lütfen servis hemşiresini bilgilendiriniz.

Servislerde bulunan boş yatakları kullanmamalı, refakatçi koltuklarını kullanmalısınız.

Refakatçi koltuklarını en erken saat 22.00’de açıp, en geç sabah 07:00’de kapatınız. Bu saatler dışında açık kalmamasına özen gösteriniz.

Hastaneye ait eşya ve malzemeleri düzenli ve temiz tutmaya özen gösteriniz.